sâmbătă, 16 martie 2013

Social Media Marketing - un nou trend

Social Media este din ce in ce mai prezenta in viata noastra. Retele de socializare au un impact foarte mare la public, ca doar voarba aia "daca nu ai pagina de facebook nu existi".

Dar mai nou a aparut ideea de Social Media Marketing. La noi, in Romania, aceasta treaba este la inceput de drum (ca multe alte lucruri din pacate), fiind pe piata cateva agentii care ofera astfel de servicii. Este mare numarul de utilizatorii care dau like pe facebook sau share la diverse mesaje sau poze (pozele ca acestea au un impact mai mare in randul utilizatorilor de facebook). Insa atunci cand se aduce in discutie cum sa faci un plan creativ prin care sa ajungi la consumatori finali si nu neaparat sa ii atragi pe cei care doar iti dau like la pagina ta de facebook si devin fanii paginii pe care o administrezi, fara sa fie interesati de produsele/serviciile tale. Este important sa creezi o comunitate online prin care sa iti poti construi relatii cu fanii paginii tale de facebook.

Pentru aceasta ai nevoie de o strategie. Ai nevoie de stabilirea unor obiecte, de unele lucruri pe care le urmaresti si de anumite actiuni prin care sa ii faci pe fani sa cumpere, ca pana la urma asta ne intereseaza pe toti atunci cand este vorba de un business.

La sfarsitul campaniei trebuie sa masori rezultatele. Sa tragi o linie, ca sa stii la urmatoarea campanie ce trebuie sa imbunatatesti. Exista diverse tool-uri cu ajutorul carora poti face acest lucru.

Este esential cand incepi o campanie sa tii cont de urmatoarele aspecte:
  • Este important sa intelegi ce implica acest plan de actiune (ce resurse si ce costuri)
  • Analizeaza piata pentru a putea sa-ti localizezi potentiali clienti, dar afla si care este competitia ta directa
  • Concepe o strategie, gandeste-te la cum masori rezultatele campaniei tale
  • Alege cele mai bune practici si afla daca angajatii sunt pregatiti pentru lansarea unui nou proiect
  • Pregateste sa lansezi campania doar daca este sigur ca toate lucrurile sunt bine puse la punct
  • Nu uita sa iei in calcul problemele potentiale care pot aparea pe parcursul campaniei
  • Evalueaza rezultatele si stabileste daca a fost o campanie de succes.

Tu ce stii de Social Media Marketing?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu